Visa fullständig version : Angående uppladdning av bilder.
andreassofus
2007-04-26, 20:09
hej! har nu tagit en del kort och försökt flera gånger nu det sista att lägga upp bilder. förminskar dom så mycket det går i mitt program till 480x640, alltså en väldigt liten bild, ändå är den för stor, ganska irriterande att det ska behöva vara så.
går detta att ändra kanske så det kan bli lite lättare att få visa upp sina bilder?
var försöker du ladda upp filerna någonstans?
Finns det ingen autoresize funktion för uppladdningen.. Jag menar att du har väl inte servern hemma ändå Claes så du skiter väl i hur mycket cpu siten drar ?
andreassofus
2007-04-27, 05:20
jag trycker på knappen "svara" och sen "hantera bifogade filer" och sen bläddra, sen letar jag upp mina bilder där som jag har förminskat innan. det står att maxsize är typ 97kb och när jag har förminskat mina bilder är bom på nästan 99kb så då går det ju inte.
kanske jag gör fel när ja ska lägga upp dom?.
du gör inget fel.
ska gå in och ändra så att större filer går att ladda upp.
andreassofus
2007-04-27, 14:15
tackar så mycket för det!
Fanns det ingen autoreziser ?..
andreassofus
2007-04-28, 00:16
Fanns det ingen autoreziser ?..
vet tyvärr inte vad du menar med det.
jo, det finns nog autorezicer som passar vB 3.6.5, men den ska funger tillfredställande också. troligen kan vB i sig skala om för stora bilder av sig själv. får titta mer på det när jag kommer hem. är i karlskoga nu.
Gott.. Gillar att kunna posta bilder på nån megg och att den skalar om till en accepterad storlek..
vBulletin® v3.8.0 Beta 1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.