handdator

Visa fullständig version : Fragga ricordea yuma?

pimo
2007-02-25, 17:12
Funderar på om man kan dela en skiva ricordea yuma som dom gör i "fragging mushrooms" videon på www.reefvideos.com

Eller är det bara att vänta på att dom börjar dela sig?, hur ofta delar sig yuma och florida ungefär?

Tedb
2007-02-25, 17:16
Jag har läst en hel del om detta och att fragga Yuma skiljer sej en hel del från florida. Yuma utvecklar en hårdhet där man skurit och man ska inte försöka sig på att dela dom i mer än två delar.

Tedb
2007-02-25, 17:18
Jag ska föröka mej på att göra en bruksanvisning med foto nästa gång jag fraggar Yuma

pimo
2007-02-25, 17:24
Tack för svaren, kunde du göra en "bruksanvisning" så vore det kanonbra!

BoBBo
2007-02-26, 12:56
Jag satte min sten med en Yuma på ett sätt så att det blev "mindre" gynnsamt för skivan. Vipps började den vandra till ett bättre ställe och lämnade efter sig 2 nya skivor varav den ena riktigt stor. Köpte min skiva av Jörgen och märkte redan efter ett par veckor att jag hade ytterligare 3 skivor, om embryon av dessa fanns på stenen från början vet jag inte men nu har jag i alla fall totalt fått 5 fraggar från min Yuma på bara ca 2 månader. Så verkar inte som om den är så trög på att dela sig i alla fall och växer hyffsat gör dom med.