handdator

Visa fullständig version : Då var det gjort

acuario
2007-01-29, 19:59
Efter en tids betänkande har jag bett om utträde ur SG och det betyder att jag kommer att häcka här lite mer. Jag mår bättre här bland er trevliga killar &tjejer. Jag hoppas att detta forum växer fortare och jag ska dra mitt strå till stacken. jag hoppas på att mer medlemmar från SG hittar hit också.

admin
2007-01-29, 20:08
nu talar jag fritt ur mitt egna sinne:
"en tungviktare har lämnat sveriges största sida om saltvattensakvarium"

vad är det som händer på SG?

micke_tj
2007-01-29, 20:24
har blivit en massa bråk på sistone men troligtvis ingen vet vad det hela handlar om..
jag vet inte riktigt vad det hela har börjat med.

crille
2007-01-29, 20:26
ja,det är ju ett stort plus med en sådan kunskapsbank här, ja blev själv bannad på SG,och är inte så intresserad av sidan längre, dom kan tjafsa
där,så kör vi racet här.jag vill att man lyssnar på medlemmarna här,och inte
låter det bli toppstyrt av några få.

admin
2007-01-29, 20:27
admin - at yourr service

micke_tj
2007-01-29, 20:36
ja det är lite mycket snack om allt annat...
nåväl jag har också hittat hit eller ja jag gick ju med för länge sedan men inte börjat röra mig så mycket här förrens nu...
Claes när kommer du till skåne ?

->svärd jag bad om urgång för länge sedan men det har inte hänt något ännu... men men vi får se...

admin
2007-01-29, 20:39
vet inte riktigt. ska ev hjälpa svärfar att fixa i huset. blir väl att sätta upp väggar o tapetsera osv.
kan bli om en vecka eller om 2-3v.

micke_tj
2007-01-29, 20:42
låter bra då kan vi ju ta en runda till zoogiganten och terra kenta lite hehe...
hojta bara till så jag hinner städa.. behövs nog då.
sist vi pratade om detta var ju när du vart medlem på guiden minns du?

admin
2007-01-29, 20:45
nä jag minns inte att jag pratat med dig.

Zoogiganten är i mina ögon inte någon särskilt bra saltbutik. dyra, okunniga och otrevliga är det intrycket jag fått av dem.
bäst bemött har jag blivit av PWSS, ReefZone, BL-discus, Korallfisken och marinakvariet.

DaTrucka
2007-01-29, 20:48
Efter en tids betänkande har jag bett om utträde ur SG och det betyder att jag kommer att häcka här lite mer. Jag mår bättre här bland er trevliga killar &tjejer. Jag hoppas att detta forum växer fortare och jag ska dra mitt strå till stacken. jag hoppas på att mer medlemmar från SG hittar hit också.
Själv har jag inte bett att få bli raderad där men har inte skrivit eller läst något där på ett par veckor.
Inte lätt att hitta ngt intressant när där e 1000 nya inlägg på en vecka.

Richard
2007-01-29, 21:08
Jag kan defenitivt inte hålla med dig om allt det du skriver om Zoogiganten, jag har varit i butiken och gjorde några riktiga fynd. Otrevliga var dom defenitivt inte, dyra, jag kanske på vissa koraller och skitbilliga på vissa andra. Deras kunskap ska jag låta vara osagt, var i butiken en kottare stund och kan inte bilda mig någon uppfattning om det. Men eftersom det är en stor butik är det säkert stor risk att man springer på en antälld som har bristande kunskap om saltvatten.

MVH Richard

spoiled
2007-01-29, 21:57
Håller med. Kanske något dyra som du säger, men min erfarenhet är att det är mycket bra kvalite på djuren. Har mest köpt fisk och någon korall men jag är väldigt nöjd och har aldrig haft problem med döda djur eller sjukdomar etc.

watter
2007-01-29, 22:00
Jag skulle vilja säja att priserna på fiskar är helt ok, men koraller tycker jag är helt sjukt. 800-900 spänn för en fragg, nä jag köper inga koraller där om dom inte ändra på priserna, alt köper in kollonier ist för fraggar.

mvh Emil

micke_tj
2007-01-29, 22:02
Richard vad som skrivs om zoogiganten är bara en persons åsikter och jag kan mycket väl hållqa med både dej och claes om era åsikter men har också på senare tid blivit mycket väl mottagen av dom. men visst jag har ju handlat där ganska länge och känner en del av dom personligen.
men ibörjan kändes det inte så bra men det tar sig.
visst det finns butiker som har en högre kunskapsnivå och lägre priser men vilka vill jag låta vara osagt.

men dock så har inte Kenta inte alltid det så lätt.

Richard
2007-01-29, 22:20
Bra, då behöver vi inte diskutera det mer :)

MVH Richard

micke_tj
2007-01-29, 22:43
jepp nog om det.
hoppas på en bra framtid här på Saltvattensakvariet.