Visa fullständig version : Id
Har hittat nåt som dykt upp i mitt kar och jag behöver hjälp med id. Lägger upp bilder på den, har tre st i karet och dom kan röra på sig.
Det är Majano. Antalet ökar snabbt. Gör dej av med dom.
Hur gör jag mig av med dom?
Har du calciumhyroxid eller saltsyra eller tropic marins Aitapsia remover så sprutar du in det i den med hjälp av en kanyl. JoesJuice är en produkt för att avlägsna Aptasia-(glasrosor) och Majanoanemoner. Kokhett vatten använder vissa. Huvud saken är att du tar en spruta och injecerar det i den.
Har även sett att man kan ta deltec korall lim och limma över dom.
Har du calciumhyroxid eller saltsyra eller tropic marins Aitapsia remover så sprutar du in det i den med hjälp av en kanyl. JoesJuice är en produkt för att avlägsna Aptasia-(glasrosor) och Majanoanemoner. Kokhett vatten använder vissa. Huvud saken är att du tar en spruta och injecerar det i den.
Tack för tipsen Ted, fast den här gången har jag tur dom sitter på småstenar så jag skickar bara ut stenarna.
Men man får nog iaf fixa en spruta endå ifall jag hittar några fler.
Dom måste följt med när jag köpte koraller senast.
Har även sett att man kan ta deltec korall lim och limma över dom.
Funkar inte de tittar snart fram igen. Jag limmade några och en del tittade fram på andra sidan stenen.
K ett trick mindre i bakfickan.
Jag brukar använd ren ättika,effektivt!!
jag fick ut dom tre som satt på småstenar. Men nu har jag hittat en till som sitter på en stor sten så nu är det sprutan som gäller. Men hur får man tag på en spruta måste de vara en kanyl på för jag har sprutor utan kanyl. Räcker det inte bara med att spruta på dom på nära håll.
kanyl följer med aitapsia remover från tropic marin
Tors hammare
2007-01-28, 17:06
Ta död på pest anemoner.
Läste för några år sen ett recept på ett "medel" som man kan blanda till själv och tanken var att djuret skulle Äta av medlet och bli förgiftat och dö, den skulle då dö utan att sprida sig.
Kommer ihåg att man blandade calciumhydroxid och citronsaft, men jag kommer inte ihåg hur själva receptet såg ut. Tanken var att man skall spruta över anemonen så att de kan äta medlet, som jag nämner ovan.
Är det någon som känner igen metoden och har prövat den ?
Nu är den väck iaf. hoppas bara de inte dyker upp några fler.
vBulletin® v3.8.0 Beta 1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.